RECERCA D’INFORMACIÓ SOBRE ELS LLENGUATGES

Alt nivell, baix nivell, Assembladors, pyThon, tiobe, …

https://docs.google.com/presentation/d/1YM6N8K2MNwHfYnhPSYkHIi9y-NHkkHO9X5OnRWgQibo/edit?usp=sharing

EXEMPLE DE LLENGUATGE DE BAIX NIVELL.

EMULADOR DEL LLENGUATGE AL WEB

PROGRAMAM AMB PYTHON.

Python és un llenguatge d’alt nivell i no compilat. Es va crear a l’any _____ i els darrers anys s’usa molt gràcies a les seves llibreries.

Una llibreria és ______________________________________________________________________.

PRIMERS PROGRAMES

Els programes les implementarem ( fase de programació i codificació del codi ) sobre el sandbox de la pàgina trinket.

Per entregar o guardar una còpia dels exercicis compartim i copiam el link de la caixa trinket. Això ens guarda una còpia actual del codi.

Al notre quadern hem de fer una fitxa (taula):

  • títol d’exercici
  • enunciat,
  • comentaris
  • codi i link al codi.
  • Imatge de la capsa

CONSELLS IMPORTANTS:

  1. Proveu els programes! Per aprendre a programar, cal veure com funcionen els programes.
  2. Experimenteu! No tingueu por de provar coses noves. No espatllareu res.
  3. Feu els exercicis! No us limiteu a llegir-ne la solució.
  • Fes les implementacions pas a pas. Cada una o dues línies visualitza l’execució.
  • Posa comentaris breus. Els comentaris es posen despres d’un #
  • Fes un esbòs del projecte que vols implementar. Esquemes i altres documentacions sempre serveixen per entendre que estam fent.
  • Alguns exercicis requereixen de la teva habilitat per cercar solucions. Hi pots “perdre” temps en aquest punt.
  • Abans de fer implementació existeixen les fases d’analísi, esbòs i codificació.

OUT->SORTIDA DE DADES. HOLA MÓN

El primer que provam és que el programa ens mostri missatges. En aquest cas es fa amb l’instrucció print(“això surt per pantalla”).

  • EXERCICI 1. HOLA MÒN i ASCII
    • Fes que el programa anterior programa mostri per pantalla:
      • el teu nom. http://patorjk.com/software/taag/#p=display&h=0&v=0&c=echo&f=Train&t=***%0AJOC
      • Un dibuix de https://www.asciiart.eu/
      • La data actual de l’execució.
    • ENTREGA EL LINK A CODI EXERCICI: DIG-PY-HELLO. formulari

IN-> ENTRADA DE DADES. VARIABLES I OPERACIONS PRIMITIVES.

La màquina usa IN/OUT ara exploram el IN, les dades que agafa l’ordinador. Aquestes dades s’enregistraran dins variables.

  • EXERCICI 2
    • Demani dos nombres, els fiqui dins dues variables a i b i els mostri per pantalla.
    • Els sumi i els mostri per pantalla.
    • Multipli i mostri per pantalla.
    • Resti i mostri per pantalla.
    • Mostri el reste per pantalla.
    • Mostri la concatenació dels dos nombres.

https://api.arcade.academy/en/latest/

http://aula.gimnesia.net/wp-content/uploads/2024/12/Sin-titulo-1-1024x724.pnghttp://aula.gimnesia.net/wp-content/uploads/2024/12/Sin-titulo-1-150x150.pngadminDigitalitzacióRECERCA D'INFORMACIÓ SOBRE ELS LLENGUATGES Alt nivell, baix nivell, Assembladors, pyThon, tiobe, ... https://docs.google.com/presentation/d/1YM6N8K2MNwHfYnhPSYkHIi9y-NHkkHO9X5OnRWgQibo/edit?usp=sharing EXEMPLE DE LLENGUATGE DE BAIX NIVELL. EMULADOR DEL LLENGUATGE AL WEB PROGRAMAM AMB PYTHON. Python és un llenguatge d'alt nivell i no compilat. Es va crear a l'any _____ i els darrers anys s'usa molt gràcies a les seves llibreries. Una llibreria...Blog Aula Informàtica Gimnèsia