ELS ARXIUS IMATGE
Un recurs informàtic essencial és el fitxer imatge. Aquesta entrada explica les característiques principals dels arxius d'imatge. Al final de l'entrada hi ha un document amb exercicis de recerca. Tipus d'arxius d'imatge 💻 Tipus d'arxius d'imatge 🎨 Els arxius d'imatge són fitxers digitals que representen gràfics visuals. Poden ser per…
TEST PYTHON. IF
Test Python: Condicionals If Test Python: Condicionals If Identifica l'error en el següent codi Python amb condicionals: 1. Quin és l'error en el següent codi? if 5 > 3 print("Correcte") a) Falta els dos punts al final de la línia if. b) L'operador > no està permès en condicionals. c)…
TEST PYTHON. LLISTES I CODIFICACIÓ.
Test Python Illes Balears Test Python Illes Balears Identifica l'error en el següent codi Python: 1. Quin és l'error en el següent codi? llistes_animals = print(llistes_animals) a) El nom de la llista està malament. b) L'índex 3 no existeix. c) Hi ha un error de sintaxi al print. 2. Quin…
LLENGUATGES DE PROGRAMACIÓ
RECERCA D'INFORMACIÓ SOBRE ELS LLENGUATGES Alt nivell, baix nivell, Assembladors, pyThon, tiobe, ... EXEMPLE DE LLENGUATGE DE BAIX NIVELL. EMULADOR DEL LLENGUATGE AL WEB PROGRAMAM AMB PYTHON. Python és un llenguatge d'alt nivell i no compilat. Es va crear a l'any _____ i els darrers anys s'usa molt gràcies a…
Quadern d’aula
El quadern d'aula ens mostra el nostre aprenentatge durant cada una de les situacions que hem fet durant el curs. Aquest quadern té una valoració dins la nota de trimestre. En aquest article s'explica quins i com es valoren els quaderns d'alumne. elementperfectealtmigbaixPortadatítolImatge amb títol de l’assignaturaimatge o títoltítol amb…
Laboratori: estadístiques amb la llibreria pygal
Un estudi amb informacions visuals permet als lectors digerir la informació el gràfic: No ha de tenir el fons negre Els títols de gràfic han d'estar relacionats amb el tema i han de donar informació d'una forma correcta. Ha de tenir un conjunt de dades que destaquin alguna informació de…
ANIMACIÓ GIF & GIMP
L'animació és una simulació de moviment produïda mitjançant imatges que es creen una per una; en projectar-se successivament aquestes imatges (denominades quadres) es produeix una il·lusió de moviment, però el moviment representat no existeix en la realitat. Es basa en la il·lusió del moviment, en què intervenen la persistència de la visió i el fenomen fi.
PROGRAMACIÓ. CONDICIONALS I ITERADORS.
TEORIA: Condicionals if: Iteracions: Problemes de Python: If i For Problemes de Python: If i For Aquests són 20 problemes per practicar Python amb els conceptes d'if i for. Hi ha tres exemples resolts i la resta són per practicar. Problemes Resolts Determinar si un nombre és parell o imparell…
CREACIÓ D’UN JOC AMB FULLS DE CÀLCUL
Usarem el full de càlcul per crear un joc i aprendre del disseny, f`òrmules i estructura de programa. Són les fases que es duen a terma alhora de realitzar un programa informàtic. La tasca en petit grup i gran grup ens aporta coneixements per implementar les millors decisions. Per treballar…
INTRODUCCIÓ A LA PROGRAMACIÓ.
Per entendre com es presenta un problema algorísmic llegirem una introducció al'assignació de variables i prendrem apunts. Desprès llegirem com es planteja un problema algorismic a nivell d'entrades i sortides. TEORIA->ASSIGNACIONS I VARIABLES -> Exercicis Suposant que a = 3, b = 2 i c = 4, avalueu les expressions següents: b - a…