Entrada a la classe d’scratch 1batxFCD

Les fases per crear un programa van desde l’anàlisi del problema fins a l’estudi dels aspectes que composen tot el programa.

“Divideix i guanyaràs”: La tècnica que empram és descomposar-ho tota la idea en parts petites.

Com exercici d’exemple programarem un joc, el Pong. Si cercam a interrnet podrem trobar versions d’un dels primers jocs de la història de la computació.

EXEMPLE PONG.

Anàlisi:

Volem crear un joc molt paregut al pin pon, una bolla, un tauler i dos jugadors. Hi ha dues porteries, quan entra dins una porteria es marcarà gol i pujarà al marcador. La bolla rebota al pegar a la vora o a un dels jugadors, a cada toc del jugador la bolla augmentarà la seva velocitat. Els jugadors es mouran amunt o avall amb les tecles del cursor. El joc acaba quan un dels dos jugadors fa 5 gols. Al principi de la partida  demana el nom de cada jugador.

Parts:

  • Escenari on es desenvolupa tot el joc.
  • Bolla que rebota.
  • Dos pals que fan de jugador.
  • Dues porteries.
  • Marcador.

Anàlisi parts

  1. Inicialització. (mitjançant missatges)
    1. Inici partida.
    2. Marcam gol.
    3. Acabam partida.
  2. Moviment de la bolla.
    1. mirar diapositiva.
  3. Moviment de un jugador.
  4. Rebots.
    1. bolla amb escenari.
    2. bolla amb jugadors.
  5. Variables per el joc.
    1. Variable gol.
    2. Variable velocitat.
    3. Variable nom de jugador.
    4. Variable comptador de gols.
  6. Controls del joc.
    1. Inici partida. Demanar Noms.
    2. Marcam gol.
    3. Acabam partida.
    4. Joc aleatori.

 

admin1er batxilleratEntrada a la classe d'scratch 1batxFCD Les fases per crear un programa van desde l'anàlisi del problema fins a l'estudi dels aspectes que composen tot el programa. 'Divideix i guanyaràs': La tècnica que empram és descomposar-ho tota la idea en parts petites. Com exercici d'exemple programarem un joc, el Pong. Si cercam...Blog Aula Informàtica Gimnèsia